5 porad, jak zostać odnoszącym sukcesy twórcą niestandardowych kicksów.

Zajmujecie się malowaniem, obszywaniem, farbowaniem, dekorowaniem lub personalizowaniem butów? Jesteście niezależnymi, samodziałającymi projektantami kicksów damskich lub męskich?

W tym artykule znajdziecie listę 5 wskazówek, które podpowiedzą Wam jak sprawić, by Wasze niestandardowe sneakersy znalazły większe zainteresowanie. Dzięki temu Wasza ilość zleceń wzrośnie, a Wasze farby będą już zawsze w użyciu.

Ten rok może być nowym początkiem dla wielu wspaniałych, nowych, niestandardowych artystycznych sneakerów i punktem zwrotnym dla wielu utalentowanych projektantów obuwia, którzy już dołączyli do tego ruchu DIY. Wiele osób z Was, którzy to czytacie, może być również całkowicie nowymi w świecie personalizowania kicksów i być może wciąż zastanawiacie się, jak stać się profesjonalnym „personalizatorem” butów.

Otóż okazuje się, że wystarczy kilka kliknięć, pomysłów i woli oraz umiejętność tworzenia pięknych niestandardowych kicksów, niezależnie od tego, czy będą to niestandardowe Air Force One, czy inne niestandardowe buty Nike, Vans lub Adidas. Wielu wspaniałych artystów właśnie od nich rozpoczęło swoją podróż przez kreatywne samozatrudnienie.

Pamiętajcie jednak, że aby zwiększyć swoje zasięgi i naprawdę przejąć niestandardową, sneakersową grę pod względem sprzedaży należy działać już i teraz! Jeśli też po prostu chcecie dowiedzieć się jak zacząć, przedstawiamy Wam listę 5 profesjonalnych wskazówek, jak dokonać tego skoku.

  1. Inteligentne, wysokiej jakości zdjęcia personalizowanych butów

Zwłaszcza w przypadku sneakersów (takich jak tak popularne niestandardowe Nike Air Force 1 czy też totalnie rzadkie modele) sposobem na stworzenie pożądanego produktu są profesjonalne zdjęcia dostarczone przez artystę. Ponieważ przemalowane kicksy to często naprawdę wyjątkowe dzieła artystyczne, kupujący mają niewiele do otrzymania przed zakupem, oprócz zdjęć i słów dostarczonych przez artystę. Warto zatem zadbać o jakość zdjęć, które jak najlepiej oddadzą detale i kunszt customizowanej pary.

Oznacza to posiadanie wielu ujęć tych samych butów zebranych z różnych stron. To wszystko najlepiej na czystym tle, aby klienci mogli naprawdę zaspokoić swoją ciekawość danego kicksowego dzieła.

Inteligentne dodatki, takie jak filmy, zdjęcia i inne aspekty, jak np. ujęcia z procesu projektowania mogą również posłużyć jako fenomenalne wsparcie.

  1. Kolorowe opisy efektu Waszej twórczości

Pamiętajcie, że wraz ze zdjęciami to słowa tworzą popyt na Wasze produkty. Warto opisać dokładnie jak wyglądał dany but w wersji podstawowej? Jakie rodzaje farb zostały użyte? Czy dane buty były traktowane środkiem do usuwania połysku, klejami, środkami ochronnymi? A może stosowaliście przy nich serię farb premium? Wszystkie te ciekawe detale, które dodacie do opisu danego buta, świetnie nadają się do jego owocnej sprzedaży. Wyciągnięcie takich faktów zapewni niestandardowym miłośnikom kicksów i trampek, że wkładacie w swoją pracę dodatkowy wysiłek i czas. Przykład? Znany niemiecki customista Born Originals wykonuje wspaniałą pracę, tworząc samodzielnie swoje oryginalne opisy, które były jednym z powodów, dla których osobiście zdecydowaliśmy się na zakup butów właśnie od tego artysty.

Musicie pamiętać, że każdy miłośnik sneakersów i tenisówek i entuzjasta niestandardowych butów, chce poznać wszystkie szczegóły oglądanego przez siebie buta. Istotne są nawet rzeczy takie jak inspiracje, które posłużyły do przerobienia danych butów. Istotne są wszystkie fakty, które Was poruszyły na etapie tworzenia. Potrzebujecie pomocy w tym, jak opisać swoje kicksy? Przeszperajcie strony o copywritingu w poszukiwaniu wskazówek i samouczków!

  1. Małe dodatki

Warto pamiętać, że diabeł zawsze tkwi w szczegółach. Klasyki takie jak plastikowy bryloczek przy butach Jordan lub czerwona zapinka z plastiku w kolekcji OFF-WHITE były detalami, które stały się wkrótce wręcz ikonami. Były to małe dodatki, które dodały swoim butom coś specjalnego, coś co uczyniło je wyjątkowymi.

Osoby zajmujące się personalizowaniem kicksów powinny mieć swój specjalny detal, który jest jak wisienka na wierzchu tortu. To właśnie on sprawia, że ​​wszystko jest jeszcze bardziej wyjątkowe i… pożądane przez nabywców i kolekcjonerów!

Co możecie zatem zrobić? Pomyślcie o małych rzeczach – rzeczach, które mogą popchnąć Waszą markę. Mogą to być niestandardowe podpisy lub tagi, ciekawe piny lub sznurowadła, dodatkowe unikalne lub niestandardowe wkładki lub nici. Rozpoznawanie marki dzięki niestandardowym etykietom obuwia, czy niestandardowym pudełkom na sneakersy, to również sprytne pomysły, które mogą mieć duże wzięcie i staną się jednocześnie Waszym artystycznym podpisem.

Pamiętajcie, że nawet drobne rzeczy, takie jak karteczka z napisem „dziękuję”, mogą dać naprawdę niezłe efekty na drodze wyrabiania swojego brandu. Takie niestandardowe zagrywki pozwolą przenieść Waszą działalność sneakersową na wyższy poziom. A zatem? Nigdy nie zapomnij o wisienkach!

  1. Profesjonalizm i obsługa klienta w klasie A +

Po pierwsze warto mieć świadomość, że klienci są podekscytowani niestandardowymi sneakersami. Chcą często mieć swoją nową parę indywidualnych kicksów na nogach już na drugi dzień. Oczywiście nie stanie się tak w przypadku dzieł sztuki, których wyprodukowanie wymaga dużego nakładu czasu i pracy. Ale oszacowanie realistycznego terminu i stworzenie własnej osi czasu pracy oraz późniejsze trzymanie się jej jest kluczowe dla powracających i chwalących Wasz biznes nabywców.

Kontaktowanie się z klientami i wysyłanie do nich wiadomości e-mail jest niezwykle ważne. Zwłaszcza w przypadku ewentualnych opóźnień, które jednak warto wyeliminować. Dbajcie więc o swój customer service, zwłaszcza jeśli klienci oczekują swojej pary kicksów nieco wcześniej niż zwykle.

Co więcej, ze względu na ręczny charakter wytworzenia szczegółowych cholewek, podczas produkcji może wydarzyć się wszystko. Skończyć się może farba lub coś po prostu się nie uda i będzie wymagało usunięcia i wykonania od nowa. Pamiętajcie więc również o tym, aby informować klientów na bieżąco o wszelkich postępach i kolejnych etapach wprowadzania zmian.

Ponadto nigdy nie zapominajcie o znaczeniu wysokich standardów – zróbcie wszystko, aby utrzymać jakość swojego pierwszego niestandardowego buta i zadbajcie o trwałość swoich dzieł. Ważne jest również to, aby buty wyglądały dobrze na zdjęciach.

Jeszcze raz powtórzymy. Dbajcie o detale! Jedną z rzeczy, których nie lubimy w niektórych butach Nike i Adidas, jest to, że tak naprawdę brakuje kontroli jakości niektórych masowo produkowanych kicksów. W efekcie na cholewce widoczne są krople farby, plamy kleju i cały szereg innych, drobnych wad. Bądźcie lepsi od nich!

  1. Media społecznościowe i obecność w reklamach

Przejście do następnego poziomu zaangażowania i sukcesu oznacza rozwój samej marki. Takie rzeczy jak Instagram czy portale zrzeszające drobnych artystów mogą okazać się dla Was zbawienne.

Wielu z was z pewnością jest już ekspertami w mediach społecznościowych, z niesamowitymi ilościami obserwujących. Ale dla tych, którzy martwią się o swoje początki lub po prostu nie mają doświadczenia w mediach społecznościowych uświadamiamy: naprawdę warto udostępnić swoje produkty na tych portalach! Wiedzcie, że Wasze profile i strony w mediach społecznościowych to najlepszy i najszybszy sposób na bezpośrednią rozmowę z odbiorcami, dzielenie się swoją wspaniałą pracą i nawiązywanie kontaktów z wieloma innymi zajawkowiczami, których jest coraz więcej w naszej rosnącej rodzinie.

Na koniec pro tip: bądźcie pewni siebie i po prostu uczciwie wykonujcie piękne sneakersowe dzieła, a zbudujecie swoje zasięgi w oka mgnieniu. Tym sposobem dekorowanie sneakersów stanie się dla Was nie tylko zwykłym hobby, ale i sposobem na życie i zarabianie!