Igrzyska w Rio a obuwniczy biznes

Podczas gdy dla sportowców i zawodników biorących udział w igrzyskach cel jest tylko jeden – przywieźć do swojego kraju złoty medal, dla firm produkujących odzież i obuwie sportowe również – przysporzyć sobie jak najwięcej nowych klientów.

Olimpijskie „must have”

Michael Jordan jest doskonałym przykładem na to, jak minuty spędzone na boisku mogą przerodzić się w sukces związany ze sneakersami, które następnie przynoszą ogromny zysk w tym wartym wiele miliardów dolarów przemyśle. Tacy zawodnicy, jak Kevin Durant, Kyrie Irving oraz inni gracze zespołu Stanów Zjednoczonych męskiej koszykówki niosą ze sobą aktualnie podobne możliwości w Rio. Igrzyska są idealną okazją zarówno dla graczy, jak i firm obuwniczych, które mogą doczekać się tego niezwykłego i pamiętnego momentu, kiedy to model butów zyskuje miano fenomenu i staje się kolejnym elementem odzieży z cyklu „must have”.

Czekając na „ten” moment

To firma Nike jest oficjalnym dostawcą odzieży dla amerykańskiego zespołu koszykarzy, jednak takie marki jak Air Jordan Brand, Adidas i inne doskonale wiedzą, że igrzyska stanowią niepowtarzalną okazję do zbudowania dziedzictwa i legendy wokół swoich produktów. Okazuje się, że pojedynczy zawodnicy są sponsorowani przez inne firmy niż Nike, a więc jednak można wypełnić pewnie luki. Sportowcy dobrze wiedzą, że będą obserwowani, a to właśnie jest dla marki bardzo ważne. Podczas meczów każdy może zobaczyć jak wygląda dany model, jak zachowuje się w trakcie gry oraz jak pomaga odnosić sukces drużynie. Niemal każda firma produkująca odzież sportową czerpie korzyści z globalnej publiczności, która gromadzi się na finały NBA, Super Bowl czy rozgrywki World Series. Każda w tych firm ma również nadzieję na to, że dany mecz będzie obfitował w charakterystyczne i godne zapamiętania chwile. Bowiem to one budują fabułę wokół produktu, która jest później pamiętana przez dziesięciolecia. Marketingowcy pamiętają o upodobaniu społeczeństwa do swojego narodu, tak więc patriotyzm otaczający Olimpiadę zawsze napędza konsumentów i kieruje ich do sklepów. Dlatego też dla przykładu w Stanach Zjednoczonych sprzedają się najlepiej produkty, które są wystawione na tle w czerwonej, białej i niebieskiej kolorystyce.

sneakers